woensdag 21 november 2012

Koken voor kinderen: macaroni met erwten en ham

Mijn uitgangspunt is dat onze kinderen alles moeten eten wat er op het bord ligt. Ik doe mijn best ze te laten wennen aan zoveel mogelijk verschillende smaken. Vele internationale keukens zijn hier al langs gekomen. Van Italiaans tot Indiaas en van Afrikaans tot Arabisch. Volgens mij is mijn opzet goed geslaagd. De kinderen eten net zo gemakkelijk couscous als stamppot. En vinden zowel foe yong hai als fritatta lekker. Als ze bij vriendjes of in een restaurant eten, eten ze met veel smaak hun borden leeg, omdat ze het leuk vinden om iets nieuws te proberen. Toch ondanks dit alles vinden ze uiteindelijk gemakkelijke smaken het allerlekkerst. Zoals rijstepap, wortelsoep of pasta bolognese. En niet te vergeten mijn macaroni met doperwten en ham. Een simpel gerecht in alle opzichten: eenvoudige smaak, snel en gemakkelijk klaar te maken en zeer budgetvriendelijk. Nu ik er over nadenk, het is natuurlijk ook een zeer geschikt recept voor studenten!

Macaroni met erwten en ham

Ingrediënten voor 4 personen
grote pot of blik doperwten
350 g tomaten, in stukje gesneden
200 ml slagroom
1 blikje tomatenpuree
300g ham, in blokjes gesneden
500 g macaroni, farfalle of fusilli
basilicum
parmezaanse of geraspte kaas
peper, zout

Bereiding
Kook de pasta gaar,
Verwarm intussen al roerend de tomatenpuree en de slagroom,
Zodra het bijna kookt erwten, ham en stukjes toevoegen,
Macaroni afgieten,
Erwten-hammengsel door macaroni roeren,
Aan tafel naar wens bestrooien met basilicum, geraspte kaas, zout en peper.



Serveertip
Maak van sla, komkommer en een vinagrette dressing (olie, azijn, peper en zout) een frisse, groene salade en serveer die erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten