maandag 19 augustus 2013

Camping cheesecake met bramen

Eerder schreef ik al dat ik het leuk vind om met de seizoenen mee te koken. Met fruit heb ik dat ook. Ieder jaar verheug ik mij weer op de aardbeientijd. We eten dan weken achter elkaar aardbeien: op brood, op of in taart en in toetjes. Of gewoon zo uit de hand. Nu zijn de bramen en de blauwe bessen op z'n best. Afgelopen weekend op de camping bleek dat de bramenstruiken op het veldje bijna bezweken onder de vele bramen die er aan hingen. Hoog tijd om die te plukken. Binnen een half uur hadden we een grote schaal vol. Het kwam mooi uit, want het avondeten bleek net iets aan de krappe kant. Gelukkig waren er Bastognekoeken en vanillekwark en kon ik een heerlijke camping cheesecake maken.

Camping cheesecake met bramen

Ingrediënten
1 schaal bramen (of blauwe bessen of ander bosfruit)
1 pak Bastogne koeken
1 bak vanillekwark

Bereiding
Breek boven ieder bord/kommetje/bakje 1-2 bastogne koeken in stukjes
Verdeel er een flinke hand vol bramen over,
Schep er een paar flinke lepels vanille kwark op.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten